≡ Menu

Tiltrækningsværktøj: taknemmelighed

Værktøj-TaknemmelighedDe fleste af os har en tilbøjelighed til primært at give vores opmærksomhed til det, der ikke er, som vi ønsker det skulle være.

Vi taler mest om og tænker mest på det, der burde være anderledes. Og dermed tiltrækker vi stadig mere af det uønskede!

Men hvis vi tænker godt efter, er der rigtig mange ting i vores liv, som allerede er sådan, som vi ønsker de skal være, og som vi derfor er glade og taknemmelige over.

Vi er bare ikke vant til at tænke så meget på dem eller tale om dem, så vi giver dem ikke ret meget opmærksomhed.

Fra et tiltrækningsmæssigt synspunkt er det en rigtig god ide, at huske at sætte pris på:

  • alt det gode, du allerede har i dit liv
  • alt det, der allerede er, som du ønsker det skal være
  • alt det, som får dig til at føle dig glad og godt tilpas.

Taknemmelighed er en meget stærk positiv følelse.

Hver gang du tænker på eller taler om noget af det, du er taknemmelig over at have i dit liv, udsender du en meget stærk positiv vibration og din tiltrækningskraft øges.

Du sender en instruktion til Universet (eller Gud eller hvad du nu foretrækker at kalde det), som lyder sådan her: ”tak for dette Univers – det vil jeg gerne have mere af”.

Taknemmelighedsdagbog

En god måde at komme i gang med at praktisere taknemmelighed er ved at skrive  taknemmelighedsdagbog:

  • Anskaf en notesbog, som gør dig glad.
  • Skriv hver dag 5 ting i notesbogen, som du er taknemmelig over at have i dit liv.
  • Læs i bogen med jævne mellemrum.

Taknemmelighedsdagbogen hjælper dig med at få fokus på alt det gode, du allerede har i dit liv.

Jo mere du skriver i den, jo flere ting vil du opdage, at du har at være taknemmelig over.

Og jo mere vil du øge din tiltrækningskraft!

{ 0 comments }

Tiltrækningsværktøj: Drømmetavle

Værktøj-DrømmetavleEn drømmetavle (eller vision board) er en billedlig fremstilling af ting og begivenheder, som vi ønsker i vores liv.

En drømmetavle kan laves på flere måder:

  • generelt, dvs. med ønsker fra mange forskellige områder af ens liv
  • specifikt, dvs. fokuseret på et enkelt område af ens liv (fx karriere, parforhold, sundhed, udseende, bolig).

Fælles for dem begge er, at man bruger billeder (og evt. ord) til at repræsentere ens ønsker, og anbringer dem et synligt sted, så man jævnligt bliver mindet om dem.

Sådan laver du en drømmetavle

Du skal bruge en stak blade, et stykke karton, saks og lim.

1. Riv alle de billeder ud, som påvirker dig positivt (gør dig glad, rørt, begejstret ….)

  • suppler gerne med billeder fra internettet, fotos eller egne tegninger
  • slip fantasien løs og lad gerne underbevidstheden tage styringen
  • sæt evt. tid på denne del, fx 30 min.

2. Sorter billederne

  • skal drømmetavlen være generel eller omhandle et bestemt livsområde?
  • minder nogle af billederne for meget om hinanden?
  • kan nogle af billederne måske repræsenteres symbolsk af et enkelt billede?
  • sæt evt. tid på denne del, fx 10 min.

3. Tilpas de udvalgte billeder

  • vær kreativ og fantasifuld
  • sæt dit eget hoved på et billede af en supermodels krop
  • tegn forsiden af den bog, du gerne vil skrive – og husk forfatternavnet!
  • lad et hjerte og en vielsesring symbolisere, at du gerne vil giftes
  • klip billederne pænt til, hvis du har lyst (kan undlades!)

4. Lim billederne fast på et stort stykke karton

  • eller sæt billederne op på en opslagstavle (de skal være synlige)
  • eller sæt dem i en skifteramme
  • eller sæt dem på et A4-papir og laminer det færdige resultat

5. Sæt drømmetavlen op på væggen et sted hvor du ser den dagligt

  • fx med Dana klæbemasse (let at have med at gøre, kan genbruges)
  • fif: sæt lidt tape bag på kartonen inden du sætter klæbemassen på
  • (så undgår du ”fedtpletter” på kartonen med tiden).

Nyd din drømmetavle hver dag og glæd dig til ønskerne med tiden bliver opfyldt.

Du kan når som helst tilføje nye billeder og dermed nye ønsker.

Med tiden vil du opleve, at flere og flere af tingene bliver opfyldt!

Rigtig god fornøjelse!

{ 0 comments }

At føle sig GODT vs BEDRE tilpas

5-Føle sig bedre tilpasI lang tid troede jeg, at loven om tiltrækning mest af alt handlede om at føle sig god tilpas hele tiden. Og at jeg var nødt til at føle mig godt tilpas hele tiden, for at kunne opnå det, jeg ønskede.

Og når jeg så ikke følte mig godt tilpas, troede jeg, at jeg havde gjort et eller andet forkert.

Så min lettelse var stor, da det på et tidspunkt gik op for mig, at det ikke så meget handler om at føle mig godt tilpas, men snarere om at finde en måde at komme til at føle mig bedre tilpas i forhold til hvor jeg er lige nu.

Og det er noget ganske andet!

Dagen lang tager vi beslutninger, gør en masse ting, undlader at gøre ting, tænker en masse tanker, er i forbindelse med andre mennesker, osv., osv. Og det får os alt sammen til at føle på en bestemt måde.

Meget forenklet kan man sige, at noget af det får os til at føle os godt tilpas og noget af det får os til at føle os dårligt tilpas. Og så er der selvfølgelig en masse nuancer inden for godt og dårligt.

Og dagen lang gør vi hele tiden vores bedste for at finde måder at komme til at føle os bedre tilpas ud fra, hvordan vi føler os tilpas lige nu og her. Vi er som regel bare ikke opmærksomme på dette og gør det derfor ubevidst.

Lad mig komme med nogle eksempler:

  • Hvis man fx føler sig deprimeret, vil det at tænke på noget som får en til at føle sig vred få en til at føle sig bedre tilpas, fordi vrede føles bedre end depression (i hvert fald for de fleste). At føle sig vred føles måske ikke godt, men det føles bedre i forhold til hvordan man følte inden.
  • Hvis man føler vrede, vil det at gøre noget eller tænke på noget, som får en til at føle sig frustreret, få en til at føle sig bedre tilpas, fordi frustration føles bedre end vrede (for de fleste), selv om det ikke føles godt at føle sig frustreret.
  • Hvis jeg føler mig frustreret over noget, min 14-årige teenager gør (eller ikke gør!) og jeg råber ad hende, får det mig til at føle mig bedre tilpas lige mens det står på – også selvom det ikke føles godt bagefter!

Uanset hvordan vi føler os tilpas, prøver vi hele tiden at finde en måde at komme til at føle os bedre tilpas på. Og det er slet ikke det samme som hele tiden at prøve at komme til at føle os godt tilpas!

For mig har denne indsigt gjort en stor forskel. Det har ligesom taget lidt af presset af. Det betyder nemlig at:

  • jeg ikke behøver føle mig godt tilpas hele tiden (pyha, sikke en lettelse)
  • jeg bare kan gøre mit bedste for at komme til at føle mig lidt bedre tilpas
  • jeg ikke behøver at være så hård ved mig selv, når jeg ind imellem kommer til at gøre noget, som går ud over andre (det var måske den eneste måde jeg i det øjeblik kunne komme til at føle mig bedre tilpas, så det har i virkeligheden ikke noget med dem at gøre)
  • jeg ikke behøver at tage det så tungt, når andre gør noget, som går ud over mig (det var måske den eneste måde de i det øjeblik kunne komme til at føle sig bedre tilpas, så det har i virkeligheden ikke noget med mig at gøre).

Der er ikke nogen følelser, som er “forkerte”. Men vi kan altid prøve bevidst at finde en anden tanke eller gøre noget andet, som vil få os til at føle os bare lidt bedre tilpas end vi gør lige nu og her. Og som med alt andet bliver det lettere og lettere jo mere vi øver os på det.

{ 2 comments }

Misundelse, er det godt eller skidt?

MisundelseHvis man er single og drømmer om at finde den eneste ene, kan man nemt komme til at føle misundelse, når bedsteveninden finder en kæreste.

Ligeså hvis man er arbejdsløs og drømmer om at komme i arbejde; så kan man også nemt komme til at føle sig misundelig, når naboen fortæller om sit nye job.

Og hvis man hører til dem, der har en stram økonomi med afsavn og bekymringer, kan man i hvert fald også nemt komme til at føle sig misundelig på dem, der har flere penge.

Men hvordan er det så med misundelse – er det at føle misundelse mon godt eller skidt?

Svaret er: både og

Umiddelbart er det ikke særlig hensigtsmæssigt at føle sig misundelig.

For det du giver din opmærksomhed til, får du mere af – sådan virker loven om tiltrækning jo.

Så jo mere misundelig du er, jo mere vil du tiltrække at være misundelig over.

Men når det er sagt, så er der faktisk alligevel noget godt ved misundelse, hvis du ser på det fra en lidt anden vinkel.

Når du ser noget hos andre, som du bliver misundelige på, får du selv en væsentlig information:

”Her er der noget, jeg også gerne vil have”.

Så misundelsen hjælper dig til at få klarhed, og gør dig dermed i stand til at korrigere din retning, flytte din opmærksomhed og justere din vibration.

Alt sammen noget der hjælper dig til at få det, som du gerne vil have det.

{ 2 comments }

Magnifier.Det du giver din opmærksomhed til, får du mere af – sådan virker loven om tiltrækning.

Så hvad giver du din opmærksomhed til, når det fx drejer sig om penge?

Er det mest til

  • Pengebekymringer?
  • Pengefrustrationer?
  • Pengemangel?

Hvis det er tilfældet, så er det desværre det, du bliver ved med at få, igen og igen og igen.

For det du giver din opmærksomhed til, får du mere af!

Når du bekymrer dig om penge, får du ikke flere penge – i stedet får du flere pengebekymringer.

Når du er frustreret over din økonomi får du ikke flere penge – i stedet får du flere pengefrustrationer.

Når du tænker på at du mangler penge, får du ikke flere penge – i stedet kommer du til at mangle flere penge.

Hvis du vil tiltrække flere penge, er du nødt til først at give din opmærksomhed til flere penge.

Det kan du fx gøre ved at:

  • Sætte pris på de penge, du har
  • forestille dig, at du har flere penge
  • nyde at bruge de penge, du bruger
  • forestille dig, at du bruger flere penge
  • værdsætte de penge, du allerede har
  • dagdrømme om, at du har endnu flere penge
  • glæde dig over det, du får for dine penge
  • fantasere om, at du får endnu mere for alle dine flere penge
  • være taknemmelig over de penge, du har
{ 3 comments }

Hvorfor du ønsker det du gør

OLYMPUS DIGITAL CAMERAUanset hvad vi ønsker os er det i bund og grund fordi vi forestiller os, at når vi har opnået det, vil det få os til at føle på en bestemt (god) måde.

Som regel er vi ikke opmærksomme på dette, men hvis du begynder at spørge dig selv, hvorfor du ønsker et eller andet bestemt, vil svaret altid indeholde en følelse.

Det er måske ikke det første svar, som dukker op. Men prøv at spørge dig selv igen, hvorfor du ønsker dette (altså ønsker det første svar, som dukkede op). Spørg igen og igen, indtil du kommer til følelsen.

Det kan fx lyde sådan her:

Jeg ønsker mig en bil

Hvorfor?

Fordi så kan jeg lettere komme rundt og jeg vil spare en masse tid på transport

Hvorfor vil jeg gerne spare tid på transport?

Fordi så får jeg mere tid til de ting, jeg gerne vil

Hvorfor vil jeg gerne have mere tid til de ting, jeg gerne vil?

Fordi så bliver jeg mere glad

Så den egentlige grund til, at jeg ønsker mig en bil, er fordi jeg forventer, at når jeg har en bil, vil jeg være mere glad!

Den følelse, som dukker op til sidst, kan ud over glæde fx være frihed, sikkerhed, tryghed, tilfredshed, succes, nydelse eller måske helt enkelt bare at føle dig godt tilpas.

Vi kan ønske os alt hvad vi har lyst til. Men nogle gange viser det sig, at når vi så får det, giver det os alligevel ikke det, vi havde forventet.

Men når vi ved, hvilken følelse der ligger bag et ønske, kan vi vælge at gå direkte efter den følelse med det samme.

I eksemplet med bilen, som vil gøre dig glad, kan du spørge dig selv, hvad du allerede har i dit liv, som gør dig glad. Og så give det mere opmærksomhed og mere plads i din hverdag.

{ 0 comments }

Den aktive manifesteringsformel

ManifesteringsformelI teorien får vi det, som vi vil have det, blot ved at ønske det og så ellers overlade det til Universet, at levere det.

Men i praksis føles dette temmelig passivt, og det kan derfor være svært at lade være med at blande sig og handle.

Og faktisk er der masser af handling, vi kan kaste os over i forbindelse med realiseringen af vores ønsker.

Men det er ikke den traditionelle handling, som de fleste ville forvente var nødvendig for at få det, som man vil have det.

Til gengæld er det den smarteste handling, du kan foretage dig. For den accelererer manifesteringen (opfyldelsen) af dine ønsker.

For nemheds skyld har jeg sat handlingen op som en 3-trins-formel og du får den lige her:

DEN AKTIVE MANIFESTERINGS-FORMEL

1. Beslut det

Som udgangspunkt er det nok at ønske noget, bevidst eller ubevidst. Men nogle gange ønsker vi noget i årevis, uden at det bliver til virkelighed. I de tilfælde kan vi accelerere processen ved aktivt at beslutte, at nu vil vi have det.

Der sker noget med vores energi, når vi beslutter, at nu er det nu; ønsket bliver mere aktivt og nærværende, og vi slipper noget modstand – vi tror nu på, at vi kan få ønsket til at gå i opfyldelse.

2. Træn din vibration

For at et ønske kan gå i opfyldelse, skal vores vibration matche. Vi kan fremme processen ved aktivt at træne vibrationen. Fx ved at værdsætte det vi allerede har og ved at fantasere om situationer, hvor vi forestiller os at vi allerede har det ønskede.

Jo mere vi træner vores vibration, jo hurtigere går ønsket i opfyldelse. Men husk, at det er vigtigt at nyde træningen.

3. Luk det ind

Når vi har trænet vores vibration tilstrækkelig meget, skal vi sørge for at lukke det ind eller tillade at det går i opfyldelse.

Dvs. at vi skal være åbne for synkronicitet, vi skal sige JA til muligheder der opstår, vi skal følge inspiration op med handling – og sådan helt generelt skal vi nyde livet.

{ 0 comments }

Pengevibration – hvad er det?

Penge - money vibeHvad er din pengevibration?

Din pengevibration er den overordnede penge-tiltræknings-frekvens, som du vibrerer på.

Den er resultatet af summen af alle dine tanker, ord, overbevisninger, vaner, forventninger,  følelser og handlinger i forbindelse med penge og situationer hvor penge på en eller anden måde indgår.

Og den er årsagen til at din økonomi er som den er!

Hvordan finder du ud af, hvordan din pengevibration er lige nu?

Det er meget enkelt at finde ud af, hvordan din pengevibration er:

  • Se på din nuværende økonomiske situation
  • Læg mærke til hvad du siger om penge
  • Læg mærke til hvad du føler om penge
  • Læg mærke til hvad du gør med penge (og undlader at gøre)

Andre betegnelser for pengevibration

Jeg bruger helst udtrykket pengevibration, fordi det minder mig om at alt er energi og om at jeg får, det jeg vibrerer.

Men jeg er også stødt på disse andre betegnelser, som beskriver det samme:

  • penge-termostat
  • penge-mindset
  • set point
  • blue print

Hvordan ændrer du din pengevibration?

Hvis du vil ændre din pengevibration (og dermed ændre din økonomiske situation) kan du ændre på:

  • det du tænker om penge og situationer hvor penge på en eller anden måde indgår
  • det du siger om penge og situationer hvor penge på en eller anden måde indgår
  • dine overbevisninger om penge
  • dine vaner vedr. penge
  • dine forventninger til penge og situationer hvor penge på en eller anden måde indgår
  • det du gør i forbindelse med penge (eller undgår at gøre pga. penge)

Hvad sker der, når du ændrer din pengevibration?

Når du ændrer dine tanker, ord, overbevisninger, osv. om penge, ændrer din pengevibration sig. Når det sker, vil din økonomiske situation ændre sig tilsvarende, helt automatisk (i positiv eller negativ retning!).

 

{ 1 comment }

Tiltrækningsværktøj: Hensigtserklæringer

Værktøj - hensigtserklær.En hensigtserklæring er en blanding af en målsætning for og en ønskebeskrivelse af, hvordan du ønsker en bestemt situation i nær fremtid skal forløbe.

Hensigtserklæringer kan bruges i alle mulige situationer, store som små, hvor du ønsker at påvirke forløbet.

Inden situationen/begivenheden siger du til dig selv: ”Jeg har til hensigt at” og så tilføjer du så meget du har lyst til. Det kan fx være hvordan situationen skal forløbe, hvad resultatet skal blive, hvordan stemningen skal være og hvordan du skal føle dig tilpas.

I starten kan det være en hjælp at skrive dine hensigtserklæringer ned, men det er lige så effektivt blot at sige dem højt eller tænke dem.

Her er et par eksempler til inspiration:

Hvis du skal til et vigtigt møde, kan din hensigtserklæring fx se sådan her ud:

Jeg har til hensigt:

  • at få et godt og konstruktivt møde, hvor vi starter til tiden og holder os til de planlagte emner
  • at vi opnår enighed om xxx og får afsluttet yyy.
  • at udtrykke mig klart og tydeligt, så de andre forstår hvad jeg siger, og at lytte til og forstå, hvad de andre siger.
  • at alle føler sig godt tilpas under mødet, at stemningen er let og behagelig og at vi griner undervejs

Hvis du skal til en familiefrokost, og du ikke plejer at være særlig begejstret over, hvordan de forløber, kan det se sådan her ud: Jeg har til hensigt:

  • at nyde at være sammen med min familie
  • at have det hyggeligt og sjovt
  • at lytte til hvad de andre har at sige
  • at være rummelig og kærlig
  • at stå ved mig selv

Det kan godt føles lidt underligt at bruge hensigtserklæringer i begyndelsen, fordi det er uvant, men jeg vil varmt anbefale dig at give det en chance; min egen erfaring er, at de giver de mest utrolige resultater.

{ 0 comments }

Penge - ikke gemme til dårlige tiderHar du også lært, at det er fornuftigt og økonomisk ansvarligt at gemme penge til dårlige tider?

Det har jeg lært!

Så i årevis var min første reaktion, når der af en eller anden grund kom ekstra kroner i kassen, at sætte dem direkte i banken!

Det føltes trygt og sikkert og meget fornuftigt sådan at sætte penge af til dårlige tider.

Og det var godt, jeg gjorde det – for jeg fik altid brug for dem!

Det blev nemlig altid dårlige tider igen!

Men hvad jeg ikke vidste dengang var …

at den væsentligste (og måske eneste) grund til, at det blev dårlige tider igen og igen, så jeg fik brug for de ekstra penge, var…… at jeg blev ved med at sætte penge af til dårlige tider!!!!!

Hvorfor nu det?

Fordi det, vi giver vores opmærksomhed til, får vi mere af – uanset om det er noget vi gerne vil have eller ej! – for sådan virker loven om tiltrækning!

Så hver gang jeg satte penge til side til dårlige tider… var jeg i gang med at tiltrække  dårlige tider!!!!!!

Øv! – det var jo ikke det jeg ønskede – men det var alligevel resultatet!

Jamen hvad skal man så gøre, når der kommer ekstra penge ind? 

  • Bruge dem (med god samvittighed og nydelse!)  eller
  • Gemme dem til noget, man gerne vil have.

 

{ 0 comments }